< Tillbaka

Beställning

Att göra en beställning

Att göra en beställning från webbshoppen:

1) Välj det du vill ha ur vårt breda utbud och lägg till det i varukorgen:

1.1) Välj den vara du vill köpa.

1.2) Välj vilken färg du vill ha den i.

1.3) Välj den storlek du vill ha.

Obs! Länken till storleksguiden, som hjälper dig att välja storlek, finns under storleksmenyn.

1.4) Klicka på Lägg till i varukorgen. Nu kan du välja mellan att fortsätta handla eller att gå till kassan.

Om du vill fortsätta handla, klickar du på ”Fortsätt handla” och repeterar stegen från steg 1.

2) När du har valt alla varor som du vill köpa, gå till kassan (d.v.s. Webbsidan där varukorgen finns) genom att klicka på bilden ”Gå till kassan” uppe till höger på sidan. På varukorgs-sidan kan du bestämma om du vill registrera dig som kund eller om du vill göra en beställning utan att registrera dig. Du kan läsa mer om fördelarna med att registrera dig här. Kontrollera att antalet varor i varukorgen överensstämmer med det antal varor du vill beställa. Här kan du även ta bort varor från varukorgen genom att klicka på ”Ta bort”. Du kan även välja att öka antalet varor genom att klicka på tecknet + bredvid antalet varor. Om du har en rabattkod, ange den vid varukorgen under ”Använd rabattkod eller presentkort”. Om du har några önskemål som rör beställningen kan du skriva in dem vid avdelningen ”Särskilda önskemål”. Klicka sedan på ”Gå till betalning”

3) Nu öppnas betalnings-sidan.

3.1) Ange först din e-postadress och ditt postnummer i motsvarande fält för kontaktuppgifter.

3.2) Välj leveransalternativ och plats. Läs mer om leveransalternativ.

3.3) Välj betalningsmetod. Läs mer om betalningsalternativ.

3.4) Klicka på ”Köp”.

4) Du kommer skickas vidare till den säkra betalningstjänsten som tillhandahålls av Klarna. Du kan välja mellan direktbetalning, Klarnas betalningsalternativ, eller PayPal som betalningsalternativ (läs mer om PayPal här).

5) Följ instruktionerna och slutför transaktionen.

6) När din beställning har slutförts, kommer vi att skicka en beställningsbekräftelse automatiskt.


< Tillbaka

Avbeställa en beställning eller ta bort en vara

Vill du avbeställa hela beställningen eller en del av den efter att du har betalat den? Kontakta vår kundservice via chatt eller e-post orders@scandinavianoutdoor.com och berätta vad du vill avbeställa.


< Tillbaka

Vad händer efter att jag har beställt?

När du har gjort en beställning kommer du att få en beställningsbekräftelse via e-post. Sedan tar det vanligtvis 1-3 vardagar för vårt lager att hantera din beställning. Undantaget från detta är de varor där det på produktsidan anges ”leveranstid 5-10 dagar” eller ”leveranstid 10-14 dagar”.

Obs! De flesta av de varor vi säljer lämnar lagret inom 1-3 dagar. Du bör alltid kontrollera leveranstiden för de varor du har beställt i varukorgen innan du betalar för din beställning. När din beställning har hanterats av vårt lager kommer du att få en leveransbekräftelse via e-post med paketets spårnings-ID. Detta spårnings-ID låter dig spåra paketets väg på webbsidan från den leveranstjänst som du har valt (t.ex. PostNord). Observera att det kan ta flera timmar från det att du har fått e-postmeddelandet tills spårnings-ID aktiveras.


< Tillbaka

Kan jag beställa utan att registrera mig?

Ja, du kan beställa varor från vår webbshop utan att registrera dig som stamkund. Du behöver dock ange ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress för att kunna få leveransen och beställningsbekräftelsen.


< Tillbaka

Att registrera sig som klubbkund.

Du kan lätt registrera dig som klubbkund i vår klubb Life Outdoors i samband med ett köp genom att klicka på ”Logga in” eller ”Registrera mig” på varukorgssidan och ange din information. Om du vill gå med i klubben utan att köpa någonting kan du göra det här. Du kan även gå med i klubben Life Outdoors i vilken som helst av våra butiker.


< Tillbaka

Hur får jag scout-rabatt?

Så här gör du får att få scout-rabatt i webbshoppen:

1) Registrera dig som kund

2) Lägg till ditt scoutmedlemsnummer och din scoutgrupp till ditt konto. Efter det kommer scout-rabatten automatiskt att visas i varukorgen när du är inloggad på ditt konto.

Observera att scout-rabatten inte gäller på scout-föremål, tjänster eller presentkort och inte heller går att kombinera med rabattkoder eller Life Outdoors-klubberbjudanden. Scout-rabatten kan kombineras med kampanjer som inte är klubberbjudanden. Du kan få en scout-rabatt genom att visa upp ditt medlemskort i våra butiker. Du kan ladda ned det på din telefon från Kuksa.


< Tillbaka

Hur får jag Suomen Latu-medlemsrabatt?

Så här gör du för att få Suomen Latu-medlemsrabatt i vår webbshop:

1) Registrera dig som kund.

2) Lägg till ditt Suomen Latu-medlemsnummer i ditt konto. Efter det kommer din medlemsrabatt automatiskt att visas i varukorgen när du är inloggad på ditt konto.

Observera att medlemsrabatten inte gäller på scout-föremål, tjänster eller presentkort och inte heller går att kombinera med rabattkoder eller Life Outdoors-klubberbjudanden. Medlemsrabatten kan kombineras med kampanjer som inte är klubberbjudanden. Du kan få Suomen Latu-medlemsrabatt när du handlar i våra butiker genom att visa upp ditt medlemskort.