< Tillbaka

Leveranstid

Den beräknade leveranstiden för varor i lager är 3-6 arbetsdagar från beställningsdatumet för leverans till Sverige, om inget annat anges för produkten eller i kundvagnen.

För varor som behöver monteras tillkommer ungefär 3 arbetsdagar till.

Om den beställda produkten är tillfälligt slut i lager eller annars en beställningsvara, är utskickstid cirka 5-10 eller 10-14 arbetsdagar.

Obs! Om varan finns tillgänglig direkt och är markerad med Expressorder kan du hämta den i butiken samma dag. Beställningar som har gjorts senast kl. 9.00 på vardagar kan hämtas efter kl. 11.00. Beställningar som har gjorts före kl. 14.00 på vardagar kan hämtas efter kl. 16.00.


< Tillbaka

Leveransavgifter

Inom Finland är leveransavgiften för leverans till paketutlämningsställen 4,90 EUR, medan hemleverans kostar 9,90 EUR. I Finland erbjuder vi även fri leverans till paketutlämningsställen vid beställningar där beställningsvärdet överstiger 99 EUR. I Finland erbjuds fri hemleverans till beställningar där beställningsvärdet överstiger 149 EUR. Priset för internationella leveranser kan variera; det räknas ut och blir synligt vid kassan innan du betalar, läs mer här.


< Tillbaka

Leveransbesked

Du kommer att få ett leveransbesked via sms eller e-post från leveransföretaget när ditt paket är redo att hämtas. Leveransföretaget kommer att kontakta dig före leveransen, om du väljer hemleverans.


< Tillbaka

Hämta i butik

Vill du beställa på nätet och hämta i butiken? Det är möjligt vid alla våra butiker. Du kan välja ”Hämta i butik” som leveransalternativ när du gör din beställning. Vill du hellre välja ”Hämta i butik - Express”? Läs mer här.


< Tillbaka

Hämta i butik - Express

Det är möjligt att välja alternativet ”Hämta i butik - Express”, om varan finns tillgänglig i den butik där du vill hämta den efter att du har beställt den på nätet. Produktsidan anger information om möjlighet att hämta i butik med alternativet express och i vilka butiker det är möjligt. Om produktsidan inte anger ”Hämta i butik - Express” beror det på att alternativet inte är möjligt för den varan. Om alternativet ”Hämta i butik - Express” är tillgängligt kan du beställa varan från webbshoppen och hämta den i vald butik samma dag. Beställningar som har gjorts senast kl. 9.00 på vardagar kan hämtas efter kl. 11.00. Beställningar som har gjorts före kl. 14.00 på vardagar kan hämtas efter kl. 16.00.


< Tillbaka

Spåra beställning

Du kommer att få ett automatiskt e-postmeddelande med spårnings-ID för beställningen när din beställning har hanterats av vårt lager och är redo att skickas. Detta spårnings-ID gör det möjligt för dig att följa din pågående leverans.


< Tillbaka

Enhetlig leverans

Om din beställning består av flera varor och de har olika leveranstider (du kan se leveranstiderna på produktsidan, vid sammanfattningen av beställningen och i den beställningsbekräftelse som vi skickar via e-post) kommer vi att leverera hela beställningen på en gång, enligt leveranstiden för den vara som har den längsta leveranstiden.


< Tillbaka

Information om RePack

RePack-leverans är en avgiftsbelagd tjänst (kostnad 3,50 EUR) där varan du beställer skickas i en RePack-förpackning som kunden kan returnera (kostnadsfritt) efter att ha fått varan. På så sätt skapas mindre avfall. Läs mer om RePack här.