Betalningsmetoder

Idag är hela butiken baserad på valutan Euro(€).
Alla valutaomvandlingar är baserade på Europeiska Centralbankens växelkurs.
Handlar du till Sverige, Norge, Danmark, Finland eller Tyskland kan betalningen ske genom Klarna eller PayPal. 


Klarna - faktura & delbetalning

  • När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.
  • Klarna kontrollerar dina personuppgifter med hjälp av din personbeteckning och ditt telefonnummer och bekräftar din beställning inom några sekunder. Såvida Klarna inte kan bekräfta din beställning ber vi dig att kontakta antingen oss eller Klarna.
  • När din order är paketerad och skickad aktiveras fakturan och skickas till dig. Förfallodatum på din faktura är minst 30 dagar efter detta datum. Skulle något hända med din leverans och paketet blir så pass fördröjt att det inte kommer fram inom dessa 30 dagar ska du kontakta oss så att vi kan förlänga ditt förfallodatum åt dig.
  • Har du mottagit ditt paket som du köpt med Klarna faktura och inte tänkt betala det, exempelvis om du vill göra en retur, är du förpliktad att kontakta och informera Klarna före fakturans förfallodatum utgår.
  • Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Klarna - direkt

  • Klarna direkt använder du om du vill betala direkt i kassan med banköverföring eller konto/kreditkort ex; Mastercard/VISA. Användning av tjänsten kräver inte registrering och inga tilläggsavgifter tillkommer. Din betalning registreras omedelbart hos försäljaren som genomförd och du får ett bekräftelsemeddelande per email. Meddelandet innehåller en länk till webbutikens tjänster, där du bland annat kan sköta returer, reklamationer och lämna respons dygnet runt.

  • Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som ni inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

PayPal

  • PayPal sparar och skyddar dina kreditkortsuppgifter så att du inte behöver fylla i dem på nytt för varje nytt inköp. Du behöver inte ha pengar på ditt PayPal-konto för att du ska kunna handla med det, utan du kan ansluta ett betalkort till kontot. Betalningen sker på samma sätt oavsett om du anslutit ditt kort eller fört över pengar till PayPal-kontot.
  • Användaren bekräftar varje betalning med sin emailadress och sitt lösenord. PayPal-betalningarna är avgiftsfria oavsett om du betalar direkt med kontot eller från ett kort som anslutits till tjänsten. PayPal-beställningarna förutsätter att leveransadressen är samma som den adress du registrerat för ditt PayPal-konto.

 


Läs mer:

 

PayPal Logo