Retur

Du har 100 dagar på dig att returnera din vara!

Rätten att returnera gäller endast oanvända föremål med etiketterna intakta. Produkten ska ha prisinformation, etiketter och eventuell originalförpackning på plats och i gott skick. Om kunden returnerar den kontaminerade produkten förbehåller vi oss rätten att dra av 15 % av produktens pris från returbeloppet, upp till max 50 EUR.

Om produkten inte är lätt att rengöra, eller om produkten innehåller djurhår, går den inte längre att sälja. I det här fallet kan vi överhuvudtaget inte återbetala produktens pris till kunden.

Anpassade beställningar (sådana är utrustade skidor, graverade produkter, hygienprodukter eller specialprodukter ..) kan inte returneras. (Obs! Färdigmonterade produkter, såsom monterade skid- och skridsko set samt skräddarsys på beställning och anpassas därmed permanent efter din beställning/behov och är därför ej återbetalningsbara.) Presentkortet kan inte returneras eller bytas mot kontanter.

OBS! 100 dagar returrätt gäller endast onlinebutiken, inte fysiska butiker.

Om du vill byta ut en levererad produkt till en annan storlek, färg eller helt en annan produkt, returnera produkten och gör en ny beställning för den produkt du önskar.

Hur returnerar jag produkten?

Vi erbjuder gratis retur från Sverige för beställningar över 150 €.

Beställningar som är under 150 € tar vi en returavgift på 10€ som dras av från det belopp som ska återbetalas.


1. Börja med att göra returaviseringen online. Om du beställt som registrerad kund kan du enkelt göra returaviseringen på ditt eget konto. Om du beställt som gäst, vänligen skicka returmeddelandet här.

2. Packa försiktingt varan du vill returnera. Inkludera dina kontaktuppgifter och ordernummer i paketet.

3. Stäng paketet och bifoga Postnord adressetiketten som följde med leveransen. 

Om addressetiketten har tappats bort, vänligen kontakta oss via e-post info@scandinavianoutdoor.se Vi skickar dig en Postnord adresskortet (pdf.) via e-post.

4. Ta ditt paketet till närmaste Postnord-ombud.

 

Returnerar du en vara med en RePack-påse?

1 och 2: Följ instruktionerna ovan
3. Ta bort originaladressetiketten ovanpå RePack.
4. Stäng Repack kardborren och fäst den med packtejp.
5. Obs! Dölj etiketten "Reply Paid" på RePack (detta används endast för att skicka den tomma påsen) 6. Stäng paketet och bifoga Postnord adressetiketten som följde med leveransen. 

Om addressetiketten har tappats bort, vänligen kontakta oss via e-post info@scandinavianoutdoor.se Vi skickar dig en Postnord adresskortet (pdf.) via e-post.

7. Ta ditt paketet till närmaste Postnord-ombud.

Obs! Om du vill returnera en tom RePack-påse släpper du den helt enkelt till din närmaste postlåda med etiketten "Reply Paid" synlig.

 

OBS! 

Beställningar gjorda före 2023-02-17 inkluderar inte Postnord addressetiketten för retur. Kontakta gärna vår kundtjänst (support@scandinavianoutdoor.se) för att få adressetiketten för returen. Observera att samma prissättning gäller än ovan.

 

OBS!

Vänligen spara returpaketkvittot från kuriren tills din retur har behandlats.

Det kan ta upp till 14 dagar för din retur att behandlas.

När vi har tagit emot dina varor behandlar vi din retur och gör en återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod.

 

Garanti

I frågor som rör garanti, fyll i detta klagomålsformulär
först. Complaint form
Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt.